NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA „Otwarte okno” w Tychach

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

OFERTA ZAJĘĆ DODATKOWO PŁATNYCH:

  • ZAJĘCIA SZACHOWE – 1 raz w tygodniu

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka-kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego szachy wpływają na rozwój intelektu, zwiększają aktywność umysłową, rozbudzają twórcze zdolności.

  • BASEN – (przy grupie 10 osobowej) - 1 raz w tygodniu

  • KRAV MAGA – 1 razy w tygodniu

Krav Maga to ogólnorozwojowe zajęcia z elementami samoobrony prowadzone w formie zabawowej. Swobodna atmosfera oraz bezpośredni kontakt dziecka z rówieśnikami i instruktorem, oraz równoczesne ustalanie i egzekwowanie zasad i dyscypliny pozytywnie wpływa na prawidłowy rozwój psychofizyczny dziecka. Największą zaletą prowadzonych zajęć dla dzieci jest położenie silnego nacisku na kształtowanie świadomości procedur bezpieczeństwa* oraz elementy ćwiczeń korekcyjnych – niezwykle ważnych dla prawidłowego wzrostu i kształtowania prawidłowej postawy ciała młodych osób (*procedury bezpieczeństwa dla najmłodszych to podstawowe zasady i taktyki zachowania się podczas sytuacji zagrożenia, np. co robić w przypadku nagabywania przez nieznajomych, jak bezpiecznie upadać, jak skutecznie wezwać pomoc/pogotowie itp. itd.).

Zajęcia dla dzieci Krav Maga Kids są idealnym sposobem urozmaicenia czasu wolnego dla najmłodszych. Zajęcia te oparte są o metodę programowego usprawniania, w wyniku której kształtowana jest prawidłowa postawa moralna i zrównoważony rozwój fizyczny co bezpośrednio przekłada się na wzmocnienie samooceny oraz poczucia bezpieczeństwa.

Dzieci trenujące samoobronę Krav Maga Kids szybko rosną w siłę: po każdych zajęciach samoobrony dzieci wychodzą zmęczone i uśmiechnięte – często z pytaniem „kiedy są następne zajęcia?”… Niejednokrotnie rodzice dzieci trenujących Krav Maga KIDS dumnie donoszą, jak ich dziecko obroniło się przed starszym dzieckiem w szkole! Jest to najważniejsza ocena naszych działań i równocześnie najlepsza rekomendacja zajęć dla dzieci.

  • Zajęcia wyrównawcze (na życzenie rodziców)

Zajęcia wyrównawcze pozwalają na indywidualizację pracy, stałą pomoc nauczyciela oraz kontrolę efektów. Celem tych spotkań jest eliminacja niepowodzeń szkolnych, wyrównanie istniejących braków oraz wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości. Pomagają też dzieciom we wdrażaniu zdobywanych wiadomości w życie codzienne. Dzięki nim dzieci mogą nie tylko „dogonić” swoich rówieśników. Zadania i tempo pracy dostosowane są do indywidualnych możliwości dzieci. Ćwiczenia pobudzają rozwój umysłowy dzieci oraz rozbudzają wiarę w możliwość pokonywania istniejących trudności i wiarę we własne siły.

  • Taneczny MIX – 1 raz w tygodniu (60 minut)

Zajęcia taneczne skierowane dla dzieci w klasach I-VIII szkoły podstawowej. Autorski program zawiera w sobie naukę elementów z różnych technik tanecznych- tańca nowoczesnego, współczesnego i jazzowego. Połączenie różnorodnych stylów tanecznych daje możliwość wszechstronnego rozwoju pod względem nauki choreografii, rozwoju rytmicznego, motorycznego uczestników zajęć. Autorski program wprowadza na lekcjach tańca terminologie z języka angielskiego, dzieci poznają podstawowe zwroty, nazwy figur, proste wyrażenia taneczne w obcym języku. Zajęcia prowadzone są w atmosferze nauki przez zabawę i są zawsze dostosowane do potrzeb indywidualnych grupy.

Każde zajęcia zawierają:

  • Rozgrzewkę

  • Ćwiczenia techniczne (obroty, skoki)

  • Kombinację taneczną/choreograficzną

  • Improwizację

  • Stretching

  • Wiek uczestników:

  • Uczniowie szkoły podstawowej :

  • Czas trwania zajęć:

  • 60 min

  • Na koniec roku szkolnego Art Progress organizuje pokaz przygotowanego przez grupę układu choreograficznego dla rodziny i przyjaciół uczniów. Dodatkowo na koniec każdego semestru odbywa się lekcja pokazowa dla rodziców, która ma na celu zaprezentować postępy uczniów.

  • GIMNASTYKA KOREKCYJNA z Elementami SI - 1 raz w tygodniu

Specjalnie dobrane i prowadzone przez fizjoterapeutę i terapeutkę integracji sensorycznej ćwiczenia kształtują prawidłową postawę przedszkolaków, prawidłowe ułożenie i ruchy stóp i bioder, rozwijają mięśnie oraz wspomagają planowanie ruchu, odbieranie informacji z różnych zmysłów (wzroku, słuchu, dotyku, czucia ciała), integrowanie ich i adekwatne reagowanie.

Dzięki temu ruchy stają się bardziej precyzyjne i celowe, a dzieci lepiej odbierają bodźce i przetwarzają informacje. Rozwija się dobra koordynacja oko-ręka pomagająca przy rysowaniu i pisaniu

Sprawność fizyczna dzieci jest dla nas równie ważna co ich rozwój intelektualny, dlatego też już od najmłodszych lat staramy się zainteresować ich kulturą fizyczną oraz stworzyć warunki do harmonijnego rozwoju.

W zajęciach z gimnastyki korekcyjnej uczestniczą wszystkie grupy wiekowe. U dzieci 2,5 i 3 letnich podczas tych zajęć kształtujemy świadomość własnego ciała, wzmacniamy rozwijające się mięśnie i zachęcamy do wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej poprzez zabawy ze sprzętami i przyborami takimi jak woreczki, laski gimnastyczne, piłki, tunel, walec, kołyska i wiele innych.

Starsze dzieci obejmujemy programem profilaktycznym. Na zajęciach kształtujemy nawyk prawidłowej postawy, wzmacniamy i rozciągamy mięśnie odpowiedzialne za najczęstsze wady. W najstarszych grupach uczymy dzieci zasad fair play, przygotowujemy je zarówno do wygrywania jak i do ponoszenia porażek. Przede wszystkim uczymy jednak dzieci, że aktywność fizyczna jest nie tylko zdrowa, ale także przyjemna.

  • CERAMIKA I MAM BZIKA! - 1 raz w tygodniu 2 godziny dydaktyczne

Praca z gliną wpływa na harmonijny rozwój dzieci. Wycisza, uczy skupienia i cierpliwości. Zgniatanie, ugniatanie i wałkowanie gliny zaspokaja naturalną potrzebę dziecka, przygotowuje w ten sposób rękę do nauki pisania. Znakomicie stymuluje i rozwija układ nerwowy. Rozwija wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną.

Materia jaką jest glina ma nieskończoną liczbę możliwości twórczego wykorzystania. Jej plastyczność, temperatura mają kojące działanie, natomiast sam proces uczy pokory wobec materii. Powstałe prace są unikatowe i mają wartość czasu i emocji w nie włożonych. Ale przede wszystkim lepienie z gliny to zabawa. Dzieci tworząc pracę kreują siebie, pozbywając się ograniczeń, stają się twórcze.
Dzieci uczęszczające na zajęcia z ceramiki  rozwijają w sobie wiele ważnych cech:
• stają się odważne i samodzielne,
• potrafią wyrażać jasno swoje myśli i opinie,
• nie boją się podejmowania nowych wyzwań,
• poznają własną wartość.