Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy „Otwarte okno” w Tychach

Agnieszka Banaś - dyrektor szkoły, nauczyciel, rewalidant
Ukończyła studia licencjackie w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda, na kierunku pedagogika, o specjalności opiekuńczo - wychowawcza. Ukończyła również podyplomowe studia
z zakresu oligofrenopedagogiki oraz edukacji muzycznej
i plastycznej. Jest pedagogiem z dziesięcioletnim stażem. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne w szkole i w przedszkolu oraz zajmuje się pracą w świetlicy szkolnej. W życiu prywatnym razem z mężem wychowuje troje dzieci. Motto: "Nie żyje się, nie kocha się, nie umiera się - na próbę." J.P. II
mgr Barbara Szypuła – nauczyciel Przysposobienia do Pracy – z elementami krawiectwa, ogrodnictwa, nauczyciel świetlicy, oligofrenopedagog
Absolwentka Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Doskonali swój warsztat pracy oraz poszerza kompetencje poprzez udział w szkoleniach m.in. z zakresu terapii ręki, pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi, autoagresji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, florystyki oraz aranżacji przestrzeni. Jej zainteresowania koncentrują się wokół prac manualnych wymagających wyobraźni, prac plastycznych i dekoracyjnych, florystyki oraz aranżacji wnętrz.  Pełna oddania i pasji wzbogaca efektami twórczej pracy szkolne kiermasze okolicznościowe. Działania, które podejmuje na rzecz pomocy innym wyrażają słowa: „wartość pomocy mierzy się sercem”.
mgr Marta Baron-Drozdek- nauczyciel ceramiki, rewalidant
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, specjalizacji: malarstwo. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne i tyflopedagogika. Na co dzień zajmuje się ceramiką, wyrobem biżuterii, malarstwem, rysunkiem i ilustrowaniem książek dla dzieci. Praca z dziećmi sprawia jej wiele radości. Ceramiką zajmuje się od 9 lat.

mgr Izabela Fuchs - psycholog, trener umiejętności społecznych, oligofrenopedagog

Absolwentka kierunku Psychologia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (TUS). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz socjoterapii. Posiada wiedzę oraz kwalifikacje do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Brała udział w szkoleniach dotyczących AAC (komunikacji alternatywnej). Stale rozwija swój warsztat pracy, biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach, skupiających się na wsparciu uczniów w sferze emocjonalno - społecznej. Aktualnie pogłębia wiedzę w zakresie Psychoterapii poznawczo - behawioralnej dzieci i młodzieży. W pracy najważniejsze jest dla niej budowanie życzliwych, opartych na zaufaniu i wspierających relacji z dziećmi i młodzieżą. Prywatnie interesuje się rysunkiem, grami komputerowymi oraz literaturą fantastyczną.

mgr Wioletta Brania- neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, lektor języka polskiego.
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku logopedia. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku neurologopedia z elementami audiologii i foniatrii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w prowadzeniu diagnozy zaburzeń mowy i terapii neurologopedycznej dzieci oraz osób dorosłych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie na Oddziale Klinicznym Otolaryngologii oraz Oddziale Klinicznym Neurologii. Pracowała w krakowskich gabinetach, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w centrum medycznym, prowadząc terapię logopedyczną i neurologopedyczną dzieci oraz osób dorosłych. Współpracowała z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie jako opiekun praktyk logopedycznych. Zwolenniczka terapii holistycznej, dla której niezwykle ważne jest stworzenie pozytywnej relacji z osobami objętymi terapią, co wynika z przeświadczenia, że mózg najlepiej uczy się w komforcie. W dalszym ciągu rozwija swoją wiedzę, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach.
mgr Agnieszka Saczko - nauczyciel muzyki

Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, o specjalności opiekuńczo -wychowawczej; edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej, o specjalności rytmika w edukacji dziecka oraz studia magisterskie o specjalności edukacja i terapia muzyczna w pedagogice specjalnej na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest w trakcie studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki. Jej przygoda z muzyką rozpoczęła się wiele lat temu i od tamtej pory rozwija się nieprzerwanie, łącząc w sobie zarówno praktykę, jak i teorię muzyczną - muzyka to podróż bez końca, pełna emocji, inspiracji i odkryć, która prowadzi nas przez nieznane krainy dźwięków. W swojej pracy dydaktycznej skupia się na indywidualnym podejściu do każdego ucznia, starając się rozbudzić w nich miłość do muzyki i chęć do rozwijania swoich talentów. „Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni”(Maria Montessori).

mgr Sylwia Fronc - rewalidant, surdopedagog, tyflopedagog
Absolwentka studiów licencjackich Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach na kierunku Fizjoterapia. Absolwentka studiów magisterskich Wyższej Szkoły Hamanitas w Sosnowcu na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie: Surdopepadogiki, Tyflopedagogiki, Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz Oligofrenopedagogika- edukacja  rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe: Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherbone, Aktywne formy rehabilitacji chorych z dysfunkcjami narządu ruchu i zmysłów, Metody biomechaniczne diagnostyki czynności i stabilności narządu ruchu w procesie treningu leczniczego, Metody fizykoterapeutyczne w terapii powięziowej i innych  odruchowych zmianach tkankowych, Masażu Shantala. Jest nauczycielem kontraktowym. Cały czas doskonali swój warsztat pracy. W życiu prywatnym szczęśliwa żona i mama.
mgr Filip Jarosz - nauczyciel wychowania fizycznego,  instruktor gimnastyki korekcyjnej, oligofrenopedagog
Ukończył studia I stopnia na Uniwersytecie Rzeszowskim uzyskując tytuł licencjata ze specjalizacją gimnastyka korekcyjna, uzyskałem kwalifikacje trenera personalnego oraz instruktora sportu. Ukończył studia II stopnia na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku uzyskując tytuł magistra wychowania fizycznego oraz tytuł trenera piłki ręcznej. Całe życie związane jest ze sportem, głownie z piłką ręczną, nieprzerwanie jestem czynnym zawodnikiem. Obecnie reprezentuje klub „Viret CMC Zawiercie”.
lic. Kornelia Giglok - rewalidant, oligofrenopedagog

Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Mam doświadczenie w pracy jako nauczyciel współorganizujący kształcenie, terapeuta pedagogiczny oraz rewalidant z uczniami w każdym wieku. W dalszym ciągu poszerzam swoją wiedzę, by móc jak najlepiej wspierać rozwój uczniów. Interesuję się nowymi technologiami i cyberbezpieczeństwem, co jest drugim obszarem moich zawodowych zainteresowań. Zajmuję się szkoleniami i edukacją na temat cyberzagrożeń w sieci. Prywatnie jestem fanką filmów Tima Burtona oraz pasjonuję się charakteryzacją filmową. 
Teresa Derewecka – pomoc nauczyciela

Absolwentka technikum gastronomicznego jako Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych. Ukończyła liczne kursy min. Animatora czasu wolnego. Od kilku lat jeździ na co roczne obozy dla dzieci i młodzieży jako wolontariusz. W czasach szkolnych trenowała piłkę ręczną w MOSM Tychy i sport dalej jest jej pasją. Motto: "każda osoba postawiona na twojej drodze, jest na niej żeby czegoś cię nauczyć" 

 

mgr Rafał Goc-wychowawca świetlicy
Absolwent studiów Zarządzania i Inżynierii Produkcji, Finansów i Bankowości oraz Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej. Obecnie pobiera naukę na kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. W wolnych chwilach entuzjasta długich spacerów, szachów i koszykówki. Na co dzień praktykuje teorię: ,,kto potrafi cieszyć się z małych rzeczy, mieszka w ogrodzie pełnym szczęśliwości”.

mgr Anna Witek - wicedyrektor, terapeuta pedagogiczny, rewalidant
Ukończyła studia pedagogiczne o specjalności-pedagogika społeczna, Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną-Oligofrenopedagogika, Edukację elementarną - wychowanie przedszkolne
i edukacja wczesnoszkolna, Terapię pedagogiczną
z elementami pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i arteterapią, Wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci
i młodzieży ze spektrum autyzmu z elementami SI oraz Diagnozę i terapię pedagogiczną. Na bieżąco rozwija swój warsztat pracy poprzez udział
w kursach i szkoleniach, m.in. Język migowy i surdopsychologia, Ruch Rozwijający W.Sherborne, Sala Doświadczania Świata jako sposób na stymulację rozwoju zmysłów, Terapia ręki w oparciu o polisensorykę metody Marii Montessori, Metoda Klanzy
w pracy z grupą, Makaton – Program Rozwoju Komunikacji, Kinezjologia Edukacyjna P. i G. Dennison, Elementy Integracji Sensorycznej – zabawy stymulujące zmysły dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Kinesiotaping w terapii ręki oraz wiele innych.
mgr Anna Grubka – wicedyrektor, nauczyciel, rewalidant, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta ręki.
Absolwentka  Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku studiów licencjackich z oligofrenopedagogiki
z arteterapią oraz magisterskich z surdopedagogiki
z arteterapią . Ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Wiedzę i umiejętności pogłębia na różnych kursach i szkoleniach. Ukończyła m.in. terapie zajęciową, terapie ręki I i II stopnia, Trener TUS-trening umiejętność społecznych I i II stopnia. W wolnym czasie chodzi na długie spacery, słucha muzyki, ogląda mecze hokeja na lodzie.

mgr Agnieszka Czepiel-Zając - nauczyciel przysposobienia do pracy - pracowni gospodarstwa domowego- kucharstwo, oligofrenopedagog.
Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej w Piotrkowie Trybunalskim na kierunku wychowanie fizyczne i obronne.
Ukończyłam studia podyplomowe na kierunkach;
żywienie człowieka z elementami gospodarstwa domowego, oligofrenopedagogika, edukacja i terapia w spektrum autyzmu. W wolnym czasie pielęgnuje swój ogród, chodzi na spacery z psami, gotuje, słucha muzyki


mgr Monika Bazan - nauczyciel, rewalidant, oligofrenopedagog
Ukończyła studia magisterskie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie. Absolwentka studiów podyplomowych z edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej, pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów z ASD. Wiedzę pogłębia na kursach i szkoleniach. Ukończyła m.in. Metodę Dobre Startu, Sensoplastykę, Logorytmikę. Wolnych chwilach zajmuje się wyszywaniem obrazków oraz zwiedzaniem okolicy.
mgr Emilia Parysz – Terapeuta Integracji Sensorycznej
Ukończyła studia pedagogiczne. Terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog. Wrażliwa na piękno przyrody, sztuki i muzyki. W życiu codziennym zwraca szczególną uwagę na przekaz pedagogiczny. Fascynatka filmu: „Pan od muzyki”. W dzieciach stara się wydobyć tą część, za którą należy dziecko chwalić. Kieruje się mottem: „Aby zapalić innych, sam musisz płonąć”. Pasjonatka żonglowania, malarstwa i rysunku, szydełkowania, łyżwiarstwa figurowego oraz kostki Rubika. Lubi aktywności fizyczne i odpoczynek w przyrodzie. Prywatnie mama trójki dzieci.
mgr Magdalena Świerczek - psycholog, oligofrenopedagog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem i zespołem Aspergera. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i doskonali warsztat pracy, uczestnicząc w kursach i szkoleniach, m.in. z zakresu komunikacji AAC oraz treningu umiejętności społecznych. Czas wolny najchętniej spędza aktywnie, w kontakcie z przyrodą.
mgr Magdalena Walkowicz – rewalidant, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki

Ukończyła studia w zakresie pedagogiki opiekuńczej i pedagogiki resocjalizacyjnej, terapii pedagogicznej oraz oligofrenopedagogiki. Jest certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (TUS) oraz terapeutą ręki I i II stopnia. Stale pogłębia swoją wiedzę, szczególnie w zakresie metod komunikacji alternatywnej.  Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w przedszkolu, szkole podstawowej, szkole przysposabiającej do pracy jak i w poradni psychologiczno-pedagogicznej.  Prywatnie żona i mama dwóch żywiołowych córek. W życiu zawodowym jak i osobistym kieruje się zasadą "Powiedz mi a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem".
mgr Natalia Mrowiec- oligofrenopedagog, terapeuta
Ukończyłam studia na kierunku pedagogika specjalna
o specjalności edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną oraz studia na kierunku pedagogika o specjalności terapia i diagnoza pedagogiczna. Od najmłodszych lat uczęszczałam w licznych wolontariatach gdzie rozwijałam swoją pasję. Przed rozpoczęciem pracy
w szkole swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam
w przedszkolu specjalnym oraz integracyjnym. W wolnych chwilach lubię spędzać czas w gronie swoich najbliższych oraz spacerować ze swoim psem. Motto: „Im kto jest lepszym człowiekiem, lepiej do pracy przygotowanym, im ma większą dla drugich życzliwość, głębszą o nich troskę i poczucie odpowiedzialności za swoją pracę, tym większy zostawi ślad w duszach dzieci”- Maria Grzegorzewska.

mgr Joanna Kawala - oligofrenopedagog, terapeuta biofeedback, terapeuta ręki
Absolwentka Akademii im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku na kierunku profilaktyka społeczna z resocjalizacją. W późniejszym czasie studentka Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu na kierunku prawo.  Od zawsze chciałam mieć możliwość pracy opierającej się na kontakcie, dialogu, relacji z drugim człowiekiem (zarówno z dzieckiem jak i dorosłym). W czasie studiów zdecydowałam się na szereg praktyk oraz udział w wolontariacie. Prywatnie: zwierzolub, mól książkowy, miłośnik wszystkiego co lata, pływa i jeździ. Motto: "Meta, nie start, określa coś wart."
mgr Szymon Maryniak - nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor pływania, instruktor fitnessu, trener personalny, oligofrenopedagog
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, na kierunku wychowanie fizyczne
o specjalności trening sportowy. Całe życie związane ze sportem. Jako nastolatek grał w młodzieżowej lidze śląskiej, oraz brał udział w finałach mistrzostw Polski w siatkówce. Nie ma dyscypliny w której nie brał udziału, po przez dziesięciobój, runmageddon, triathlon, piłka ręczna plażowa, po skoki wzwyż i cała lekkoatletykę. Wolontariusz na Olimpiadach Specjalnych. Od 3 lat pracuje w szkole pływania "Neptun". " Dzieci dysponują niesamowitą energią, którą mnie zarażają." Motto życiowe. " W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa - nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość." ~ Buddha
mgr Noemi Korczyńska - muzykoterapeuta, nauczyciel muzyki, rewalidant

Absolwetnka Akademii muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, specjalizacji muzykoterapia. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnoscia intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera. Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywa od 9 lat. 


mgr Wiktoria Rożkowicz-psycholog

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła także studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. na warsztatach terapii zajęciowej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, czy w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie lubi malować figurki, gotować, poznawać nowe miejsca i chodzić na długie spacery.