Agnieszka Banaś - dyrektor szkoły, nauczyciel muzyki, rewalidant
Ukończyła studia licencjackie w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda, na kierunku pedagogika, o specjalności opiekuńczo - wychowawcza. Ukończyła również podyplomowe studia
z zakresu oligofrenopedagogiki oraz edukacji muzycznej
i plastycznej. Jest pedagogiem z dziesięcioletnim stażem. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne w szkole i w przedszkolu oraz zajmuje się pracą w świetlicy szkolnej. W życiu prywatnym razem z mężem wychowuje troje dzieci. Motto: "Nie żyje się, nie kocha się, nie umiera się - na próbę." J.P. II
mgr Marta Baron-Drozdek- nauczyciel ceramiki, rewalidant
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, specjalizacji: malarstwo. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne i tyflopedagogika. Na co dzień zajmuje się ceramiką, wyrobem biżuterii, malarstwem, rysunkiem i ilustrowaniem książek dla dzieci. Praca z dziećmi sprawia jej wiele radości. Ceramiką zajmuje się od 9 lat.
mgr Monika Bazan - nauczyciel, rewalidant, oligofrenopedagog
Ukończyła studia magisterskie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie. Absolwentka studiów podyplomowych z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów z ASD. Wiedzę pogłębia na kursach i szkoleniach. Ukończyła m.in. Metodę Dobre Startu, Sensoplastykę, Logorytmikę. Wolnych chwilach zajmuje się wyszywaniem obrazków oraz zwiedzaniem okolicy.
mgr Barbara Szypuła – nauczyciel Przysposobienia do Pracy – z elementami krawiectwa, ogrodnictwa, nauczyciel świetlicy, oligofrenopedagog
Absolwentka Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Doskonali swój warsztat pracy oraz poszerza kompetencje poprzez udział w szkoleniach m.in. z zakresu terapii ręki, pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi, autoagresji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, florystyki oraz aranżacji przestrzeni. Jej zainteresowania koncentrują się wokół prac manualnych wymagających wyobraźni, prac plastycznych i dekoracyjnych, florystyki oraz aranżacji wnętrz. Pełna oddania i pasji wzbogaca efektami twórczej pracy szkolne kiermasze okolicznościowe. Działania, które podejmuje na rzecz pomocy innym wyrażają słowa: „wartość pomocy mierzy się sercem”.
mgr Magdalena Walkowicz – rewalidant, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki
Ukończyła studia w zakresie pedagogiki opiekuńczej i pedagogiki resocjalizacyjnej, terapii pedagogicznej oraz oligofrenopedagogiki. Jest certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (TUS) oraz terapeutą ręki I i II stopnia. Stale pogłębia swoją wiedzę, szczególnie w zakresie metod komunikacji alternatywnej. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w przedszkolu, szkole podstawowej, szkole przysposabiającej do pracy jak i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie żona i mama dwóch żywiołowych córek. W życiu zawodowym jak i osobistym kieruje się zasadą "Powiedz mi a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem".
Katarzyna Urbańska – pomoc nauczyciela
„Nieustannie w swej pracy zataczam przysłowiowe koło – z pasji i miłości do dzieci, z Nimi i dla Nich”. Miejsca, w których spełniałam się zawodowo; Centrum Nauki i Zabawy w Tychach - urodziny, wycieczki, półkolonie, zajęcia pozaszkolne, imprezy tematyczne. Szkoła Językowa Early Stage - zajęcia dodatkowe, czas wolny, imprezy i zabawy. Ośrodek Rehabilitacyjno Opiekuńczo Wychowawczy koło/Tychy – pomoc nauczyciela w grupie rewalidacyjno – wychowawczej Wciąż staram się uczestniczyć i pogłębiać swoją wiedzę, by móc sprostać wymaganiom dzisiejszych czasów.
mgr Magdalena Włodarz - nauczyciel, oligofrenopedagog, choreoterapeuta
Absolwentka kierunku edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła również studia magisterskie z zakresu pedagogiki rewalidacyjnej. Od zawsze czuła powołanie do pracy z dziećmi. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła w przedszkolu z oddziałem integracyjnym, oraz w wielu placówkach jako instruktorka zajęć z kodowania, matematyki i robotyki. Zrealizowała następujące kursy z: bajkoterapii, nauki czytania i pisania metodą Montessori oraz wiele innych z choreoterapii. Dwukrotnie brała udział w projekcie „Arteterapia drogą do twórczej integracji” gdzie miała szansę rozwijać swój warsztat choreoterapeutyczny. Obecnie prowadzi zajęcia z zakresu choreoterapii w szkole. W wolnych chwilach uwielbia rozwijać swoją pasję taneczną. Jako nastolatka brała udział w wielu konkursach tanecznych. Pomysł na zrealizowanie kursu z choreoterapii wyniknął z połączenia pasji oraz satysfakcji z widocznych efektów pracy. Prywatnie uwielbia czytać książki z gatunku fantasy, śpiewać, grać na gitarze oraz zwiedzać. Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach. Motto życiowe: „Jeśli pozwolisz swojemu ciału tańczyć – natychmiast odpadną od Ciebie kłamstwa i dogmaty, aż zostaniesz z samym duchem życia. Taniec jest lekarstwem. Wierzę, że jeśli wyrazisz duszę w ruchu, ona uzdrowi się”- Gabrielle Roth.
mgr Roksana Kolonko-Wiera-nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, rewalidant
Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy
w Katowicach na kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne. Absolwentka Wyższej Szkoły Zawodowej im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu na kierunku Pedagogika. Praca z dziećmi sprawia jej wiele radości. Najważniejsze jest dla niej szczęście oraz uśmiech każdego dziecka. Prywatnie pasjonatka biegów oraz zdrowego stylu życia.
mgr Magdalena Czyszczoń – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Ukończyła Kolegium Nauczycielskie w Bytomiu pod patronatem Akademii Pedagogicznej im. Jana Długosza w Częstochowie na kierunku resocjalizacja oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach na kierunku resocjalizacja z profilaktyką społeczną. Absolwentka studiów podyplomowych o specjalności edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w Świetlicach Wsparcia Dziennego o Charakterze Opiekuńczym oraz Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej. Kocha pracę z dziećmi i wkłada w nią całe serce. Preferuje podejście indywidualne, gdyż każdy jest inny i ma inne potrzeby. Ciągle się rozwija i poszerza swoje kwalifikacje. Uwielbia szkolenia i kursy, z których zawsze wychodzi pozytywnie naładowana z głową pełną nowych pomysłów. Praca z dziećmi daje jej mnóstwo radości i satysfakcji. W pracy i w życiu kieruje się motto „ Miej serce i patrzaj w serce!”
mgr Mariola Gaża - nauczyciel języka angielskiego
Jestem magistrem filologii angielskiej i doświadczonym nauczycielem języka angielskiego z pasją do nauczania młodych umysłów. Od ponad roku z zaangażowaniem prowadzę zajęcia w szkole podstawowej „Otwarte okno: w Tychach, gdzie skupiam się na rozwijaniu umiejętności językowych uczniów poprzez interaktywne i kreatywne metody nauczania. W mojej pracy stawiam na indywidualne podejście do każdego ucznia, wspierając ich w zdobywaniu pewności siebie w komunikacji w języku angielskim. Poza nauczaniem, interesuję się literaturą amerykańską oraz medytacją ruchową Qigong. Pasjonuję się również kulturą wegańską, która jest dla mnie nie tylko kwestią żywieniową, ale częścią szerszego stylu życia, promującego zrównoważony rozwój i troskę o środowisko.
mgr Iwona Piega - nauczyciel biologii, przyrody, oligofrenopedagog
Ukończyła studia biologiczno- geograficzne o specjalności biologia środowiskowa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualna oraz Edukacja i rehabilitacja osób z spectrum autyzmu na ISP. Uzyskała tytuł terapeuty ręki w ujęciu globalnym I i II stopnia. Od zawsze chciała pracować z dziećmi i zarażać ich swoja pasją do otaczającego świata. Cały czas stara się podnosić swoje kwalifikacje na różnych kursach. Prywatnie mama dwójki cudownych dzieci. Uwielbia podróże i książki Paulo Coelho. Motto życiowe "Pamiętaj, że wszystko, co uczynisz w życiu zostawi jakiś ślad. Dlatego miej świadomość tego, co czynisz" - Paulo Coelho
mgr Rafał Goc-wychowawca świetlicy
Absolwent studiów Zarządzania i Inżynierii Produkcji, Finansów i Bankowości oraz Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej. Obecnie pobiera naukę na kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. W wolnych chwilach entuzjasta długich spacerów, szachów i koszykówki. Na co dzień praktykuje teorię: ,,kto potrafi cieszyć się z małych rzeczy, mieszka w ogrodzie pełnym szczęśliwości”.
mgr Paulina Wybraniec - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
„Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć” – Janusz Korczak
Pasjonatka nauczania dzieci – zarówno języka angielskiego, jak i wspierania ich wszechstronnego rozwoju. Na co dzień pracuje w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi. Pokłady empatii i ciepła oddaje swoim uczniom na zajęciach. Zawsze stara się patrzeć na dziecko, jako na człowieka, który tak samo, jak dorośli czują i mają swoje potrzeby. Uwielbia spędzać czas ze swoimi bliskimi. Najlepiej czuje się podróżując, a swój spokój odnajduje na łonie natury i górskich szlaków. Miłośniczka zwierząt. Prywatnie „mama” papugi oraz psa ; ) Każdego człowieka wita uśmiechem. Nieustannie dba o swój rozwój, zarówno zawodowy, jak i osobisty."
lic. Kornelia Giglok - rewalidant, oligofrenopedagog
Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Mam doświadczenie w pracy jako nauczyciel współorganizujący kształcenie, terapeuta pedagogiczny oraz rewalidant z uczniami w każdym wieku. W dalszym ciągu poszerzam swoją wiedzę, by móc jak najlepiej wspierać rozwój uczniów. Interesuję się nowymi technologiami i cyberbezpieczeństwem, co jest drugim obszarem moich zawodowych zainteresowań. Zajmuję się szkoleniami i edukacją na temat cyberzagrożeń w sieci. Prywatnie jestem fanką filmów Tima Burtona oraz pasjonuję się charakteryzacją filmową.
mgr Joanna Kawala - oligofrenopedagog, terapeuta biofeedback, terapeuta ręki
Absolwentka Akademii im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku na kierunku profilaktyka społeczna z resocjalizacją.
W późniejszym czasie studentka Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu na kierunku prawo. Od zawsze chciałam mieć możliwość pracy opierającej się na kontakcie, dialogu, relacji z drugim człowiekiem (zarówno z dzieckiem jak i dorosłym). W czasie studiów zdecydowałam się na szereg praktyk oraz udział w wolontariacie. Prywatnie: zwierzolub, mól książkowy, miłośnik wszystkiego co lata, pływa i jeździ. Motto: "Meta, nie start, określa coś wart."
mgr Monika Majkowska – Terapeuta Integracji Sensorycznej
Jestem absolwentem wydziału Pedagogiki i Psychologii specjalność Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach , absolwentką studiów podyplomowych Integracja Sensoryczna, obecnie studiuję pedagogikę specjalną - Autyzm. Jestem mamą trójki dzieci, interesuję się malarstwem, zdrowym odżywianiem i muzyką, lubię podróżować. Wolny czas spędzam malując ikony w Śląskiej Szkole Ikonograficznej.
mgr Szymon Maryniak - nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor pływania, instruktor fitnessu, trener personalny, oligofrenopedagog
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, na kierunku wychowanie fizyczne
o specjalności trening sportowy. Całe życie związane ze sportem. Jako nastolatek grał w młodzieżowej lidze śląskiej, oraz brał udział w finałach mistrzostw Polski w siatkówce. Nie ma dyscypliny w której nie brał udziału, po przez dziesięciobój, runmageddon, triathlon, piłka ręczna plażowa, po skoki wzwyż i cała lekkoatletykę. Wolontariusz na Olimpiadach Specjalnych. Od 3 lat pracuje w szkole pływania "Neptun". " Dzieci dysponują niesamowitą energią, którą mnie zarażają." Motto życiowe. " W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa - nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość." ~ Buddha
mgr Noemi Korczyńska - muzykoterapeuta, nauczyciel muzyki, rewalidant
Absolwetnka Akademii muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, specjalizacji muzykoterapia. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnoscia intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera. Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywa od 9 lat.
mgr Agnieszka Czepiel-Zając - nauczyciel Edukacji dla bezpieczeństwa, Pracowni gospodarstwa domowego- kucharstwo, oligofrenopedagog.
Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej w Piotrkowie Trybunalskim na kierunku wychowanie fizyczne i obronne.
Ukończyłam studia podyplomowe na kierunkach;
żywienie człowieka z elementami gospodarstwa domowego, oligofrenopedagogika, edukacja i terapia w spektrum autyzmu. W wolnym czasie pielęgnuje swój ogród, chodzi na spacery
z psami, gotuje, słucha muzyki.
mgr Ewa Puszcz-rewalidant, oligofrenopedagog
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku pedagogika specjalna oraz pedagogika rewalidacyjna. Swoje zamiłowanie do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną kontynuuje od wielu lat. Skutecznie rozwija swój warsztat o nowe doświadczenia praktyczne oraz szkolenia doskonalące z zakresu: arteterapii, pedagogiki zabawy, sensoplastyki oraz uważnej komunikacji. Wolny czas spędza z najbliższymi, jeździ na rowerze, podróżuje.
Motto: „Nauczyciel widzi więcej niż tylko twarze dzieci – stara się zobaczyć ich dusze". B. Cage
mgr Justyna Urbańczyk - logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego – Wydziału Pedagogiki i Psychologii w Katowicach w zakresie Pedagogiki specjalnej specjalność: resocjalizacja. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Pedagogika pracy opiekuńczo-wychowawczej i pracy socjalnej oraz Logopedii w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Ukończyłam również studia podyplomowe w zakresie Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami i opiekunami. Doświadczenie jako logopeda zdobywałam w szpitalu na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej, w Powiatowej Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej oraz w świetlicach specjalistycznych dla dzieci i młodzieży. Systematycznie pogłębiam swoją wiedzę poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach z zakresu logopedii m.in. komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC), MAKATON, terapii dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad motorycznego uczenia, pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu nad rozwojem komunikacji, masaż logopedyczny, kinesiotaping w logopedii oraz o roli funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy. Wyznaje zasadę Janusza Korczaka „ Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie”.
mgr Magdalena Balcer - pomoc nauczyciela
Absolwentka studiów pierwszego stopnia, licencjackich Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku Pedagogika, specjalność oligofrenopedagogika. Absolwentka studiów drugiego stopnia, magisterskich Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Pedagogika, specjalność opiekuńczo - wychowawcza. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Bardzo ceni sobie pracę z dziećmi i chce się rozwijać w tym kierunku. Prywatnie miłośniczka zwierząt ceniąca sobie przede wszystkim czas spędzany z bliskimi.
lic. Barbara Ziółkowska – pomoc nauczyciela
Ukończyła studia licencjackie na kierunku Animacja Społeczno-Kulturalna z Edukacją Kulturalną na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie. Od zawsze pracowała z dziećmi nie tylko jako wychowawca na koloniach ale również jako animator w sali zabaw. Ukończyła wiele kursów z dziedziny animacji czasu wolnego. Była drużynową 35 Drużyny Harcerskiej "Enigma" działającej przy Hufcu Mysłowice. Ostatnie lata pracowała w Muzeum Śląskim, gdzie pogłębiła swoje zamiłowanie do sztuki. W wolnym czasie lubi uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych na terenie województwa śląskiego. "Najlepszy sposób osiągnięcia szczęścia - to rozsiewanie go wokół siebie." - Robert Baden-Powell
mgr Kamil Czaderna – nauczyciel języka angielskiego
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego na kierunku filologia angielska ze specjalnością tłumaczeniową z językiem arabskim. Praca z dziećmi sprawia mu dużą przyjemność i stanowi źródło satysfakcji. W życiu prywatnym, razem z żoną, wychowuje syna. W wolnym czasie lubi chodzić po górach, jeździć na rowerze oraz tłumaczyć arabską poezję.
Karolina Cygoń-pomoc nauczyciela
Studentka ostatniego roku na Akademii Humanitas w Sosnowcu na kierunku Psychologia ze specjalnością psychologia kliniczna i osobowości. Certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (TUS) która z pasją i zaangażowaniem rozwija swój warsztat pracy. Regularnie uczestniczy w kursach i szkoleniach, m.in. z zakresu oligofrenopedagogiki, zaburzeń neurorozwojowych, Neurocoaching'u oraz integracji sensorycznej, aby jak najlepiej wspierać rozwój swoich podopiecznych. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci, z zamiłowaniem do astronomii, astrofotografii oraz górskich wędrówek. Kieruje się dewizą Zig Ziglara: „Nie musisz być świetny, by zacząć, ale musisz zacząć, by być świetnym."
mgr Wioleta Pojałowska - fizjoterapeuta, terapeuta SI, oligofrenopedagog
Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
w Katowicach na kierunku Fizjoterapia. Ukończyła również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego
i oligofrenopedagogiki. Brała udział w licznych szkoleniach
z zakresu fizjoterapii pediatrycznej i integracji sensorycznej. Jest certyfikowanym diagnostą Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej. Miłośniczka gór. Otwarta, swoją radość i energię przekazuje swoim podopiecznym. Swoje zainteresowania i kierunki kształcenia ukierunkowuje na pracę z dziećmi.
mgr Izabela Rajwa - oligofrenopedagog, rewalidant
Absolwentka Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach na kierunku oligofrenopedagogika z informatyką w kształceniu specjalnym. Terapeuta EEG-Biofeedback oraz terapeuta ręki I i II stopnia. Specjalista terapii zajęciowej. Ukończyła studia magisterskie z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Systematycznie doskonali swój warsztat pracy terapeuty i nauczyciela uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach, dotyczących m.in. komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Jej największą pasją są wysokogórskie wędrówki, ponieważ... "zdobyć szczyt, to znaczy dotknąć chmur nie odrywając się od ziemi..." A największym szczęściem w życiu jest dla niej rodzina- tu zaczyna się życie, w miłość nigdy nie kończy.
mgr Anna Witek-wicedyrektor, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny, rewalidant
Ukończyła studia pedagogiczne o specjalności-pedagogika społeczna, Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną-Oligofrenopedagogika, Edukację elementarną - wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Terapię pedagogiczną z elementami pomocy psychologiczno-pedagogicznej i arteterapią, Wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu z elementami SI oraz Diagnozę i terapię pedagogiczną. Na bieżąco rozwija swój warsztat pracy poprzez udział w kursach i szkoleniach, m.in. Język migowy i surdopsychologia, Ruch Rozwijający W.Sherborne, Sala Doświadczania Świata jako sposób na stymulację rozwoju zmysłów, Terapia ręki w oparciu o polisensorykę metody Marii Montessori, Metoda Klanzy w pracy z grupą, Makaton – Program Rozwoju Komunikacji, Kinezjologia Edukacyjna P. i G. Dennison, Elementy Integracji Sensorycznej – zabawy stymulujące zmysły dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Kinesiotaping w terapii ręki oraz wiele innych.
mgr Anna Grubka – wicedyrektor, nauczyciel, rewalidant, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta ręki.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku studiów licencjackich z oligofrenopedagogiki
z arteterapią oraz magisterskich z surdopedagogiki
z arteterapią. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej- Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością wzrokową. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Wiedzę i umiejętności pogłębia na różnych kursach i szkoleniach. Ukończyła m.in. terapie zajęciową, terapie ręki I i II stopnia, Trener TUS-trening umiejętność społecznych I i II stopnia. W wolnym czasie chodzi na długie spacery, słucha muzyki, ogląda mecze hokeja na lodzie.
mgr Emilia Parysz – Terapeuta Integracji Sensorycznej
Ukończyła studia pedagogiczne. Terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog. Wrażliwa na piękno przyrody, sztuki i muzyki. W życiu codziennym zwraca szczególną uwagę na przekaz pedagogiczny. Fascynatka filmu: „Pan od muzyki”. W dzieciach stara się wydobyć tą część, za którą należy dziecko chwalić. Kieruje się mottem: „Aby zapalić innych, sam musisz płonąć”. Pasjonatka żonglowania, malarstwa i rysunku, szydełkowania, łyżwiarstwa figurowego oraz kostki Rubika. Lubi aktywności fizyczne i odpoczynek w przyrodzie. Prywatnie mama trójki dzieci.
lic. Izabela Zoń-Ryter nauczyciel matematyki, chemii, rewalidant, pedagog specjalny
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Kardynała Hlonda w Mysłowicach, ukończyłam studia podyplomowe z matematyki, chemii oraz pedagogiki specjalnej- edukacja , terapia i wspomaganie osób ze spektrum autyzmu na Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu. Praca z dziećmi i młodzieżą sprawia mi wiele satysfakcji. Prywatnie miłośniczka dobrej literatury, turystyki górskiej oraz zdobywania trudniejszych szczytów. Motto, którym się kieruję w życiu to: " Nigdy nie żałuj żadnego dnia swojego życia, Dobre dni dają szczęście. Złe dni dodają siły. Smutne dni nas uczą a najlepsze dni wracają wspomnieniem"
mgr Magdalena Świerczek - psycholog, oligofrenopedagog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem i zespołem Aspergera. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i doskonali warsztat pracy, uczestnicząc w kursach i szkoleniach, m.in. z zakresu komunikacji AAC oraz treningu umiejętności społecznych. Czas wolny najchętniej spędza aktywnie, w kontakcie z przyrodą.
mgr Wioletta Brania- neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, lektor języka polskiego.
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na kierunku logopedia. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku neurologopedia
z elementami audiologii i foniatrii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w prowadzeniu diagnozy zaburzeń mowy i terapii neurologopedycznej dzieci oraz osób dorosłych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie na Oddziale Klinicznym Otolaryngologii oraz Oddziale Klinicznym Neurologii. Pracowała w krakowskich gabinetach, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w centrum medycznym, prowadząc terapię logopedyczną i neurologopedyczną dzieci oraz osób dorosłych. Współpracowała z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie jako opiekun praktyk logopedycznych. Zwolenniczka terapii holistycznej, dla której niezwykle ważne jest stworzenie pozytywnej relacji z osobami objętymi terapią, co wynika z przeświadczenia, że mózg najlepiej uczy się w komforcie. W dalszym ciągu rozwija swoją wiedzę, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach.
mgr Anna Ilczuk - nauczycielka języka polskiego
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej z logopedią w Wyższej Szkole Humanistyczno – Ekonomicznej w Brzegu. Wrażliwa romantyczka i optymistka. Pełna empatii estetka marząca o tym, by wszędzie panowały: dobro, miłość i piękno. Tego również szuka w ludziach wokół. Życzliwość, serdeczność i uśmiech to jej klucz do pozytywnych relacji z każdym człowiekiem – tym małym i dużym. Miłośniczka kwiatów, piękna przyrody i dobrej kuchni. Prywatnie szczęśliwa żona i mama trzech córek.
lic. Karolina Żołneczko - Wyrobek – nauczyciel języka polskiego
Ukończyła studia licencjackie z filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim. W trakcie studiów magisterskich na kierunku pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną oraz studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła kurs
z zakresu oligofrenopedagogiki, autyzmu oraz zespołu Aspergera. Jej zainteresowania koncentrują się wokół literatury romantyzmu, wojny oraz współczesności. Wielbicielka poezji Baczyńskiego, Miłosza oraz Szymborskiej. Wrażliwa na piękno w codzienności, drugim człowieku oraz sztuce. Interesuje się malarstwem na płótnie i rozwija zdolności artystyczne w tym kierunku. Od najmłodszych lat pragnęła zostać nauczycielem. Twierdzi, że każde dziecko to „chodzący cud – jedyny, wyjątkowy i niezastąpiony”. Nieodłączonym elementem jej codzienności jest uśmiech.
mgr Aleksandra Garbula – nauczyciel informatyki
Ukończyła studia licencjackie na kierunku: Informatyka Uniwersytetu Śląskiego oraz studia magisterskie na kierunku: Informatyka w Marketingu i Zarządzaniu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jet również absolwentką studiów podyplomowych: Edukacja i wspomaganie osób
z autyzmem, zespołem Aspergera. Od ponad 25 lat pracuje
w szkole podstawowej. Posiada wieloletnie doświadczenie
w pracy z dziećmi i młodzieżą. Z powodzeniem przygotowuje uczniów do konkursów informatycznych. Stale pogłębia swoją wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa dzieci w Sieci, uczestnicząc w ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach. Jest osobą uśmiechniętą
i otwartą, szybko nawiązującą kontakt z uczniami. Lubi podróżować, szczególnie po krajach południowej Europy.
mgr Dawid Bocheński - nauczyciel plastyki, techniki, rewalidant
Urodzony w 1979 r. w Częstochowie. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. J. Malczewskiego
w Częstochowie, na specjalizacji ceramika artystyczna.
W 2004 roku ukończył Akademię im J. Długosza
w Częstochowie (Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych), na specjalizacji-malarstwo w pracowni prof. Mariana Jarzemskiego z tytułem magistra sztuki. Ukończył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Komunikacji
i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie na kierunku Oligofrenopedagogika. W 2015 roku ukończył w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej kierunek Grafika Komputerowa, w tym samym roku ukończył Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Zarządzania Oświatą. Jako nauczyciel pracuje od 2006 roku, rok później został po raz pierwszy wychowawcą klasy. W tamtym czasie prowadził też pracownię plastyczną dla osób niepełnosprawnych w Stowarzyszeniu Katolickim „Betel”. Obecnie wychowawca klasy specjalnej. Pracuje jako nauczyciel plastyki, nauczyciel wspomagający oraz rewalidant. Nauczyciel mianowany. „W pracy z dziećmi najważniejsze jest indywidualne podejście”. W 2013 roku był komisarzem Pleneru Miejskiego pt. „Częstochowa na licu człowieka”. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków-Okręg Częstochowski. Członek Zarządu Głównego ZPAP-Okręgu Częstochowskiego-skarbnik. Zajmuje się malarstwem olejnym, akrylowym, rysunkiem, grafiką komputerową oraz scenografią. Malarstwo mieści sie w nurcie realizmu, naturalizmu, hiperrealizmu, abstrakcjonizmu oraz surrealizmu.
mgr Wiktoria Rożkowicz-psycholog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim
w Katowicach. Ukończyła także studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. na warsztatach terapii zajęciowej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, czy w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie lubi malować figurki, gotować, poznawać nowe miejsca i chodzić na długie spacery.
mgr Tomasz Wybraniec-nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, oligofrenopedagog
Absolwent Uniwersytetu Opolskiego Wydziału Historyczno-Pedagogicznego. Praca nauczyciela to jego pasja
i spełnienie marzeń o wykonywaniu tego zawodu. Posiada doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
W dalszym ciągu podnosi swoje kwalifikacje studiując
w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Od dziecka pasjonuje się archeologią. Zajmuje się archeologią doświadczalną polegającą na rekonstrukcji budynków
i przedmiotów prehistorycznych. Poza tym fascynuje się sportem w szczególności piłką nożną. Motto: „Największym zwycięstwem jest to, które odnosimy nad nami samymi”. [Tadeusz Kościuszko]
mgr Agnieszka Saczko - nauczyciel muzyki
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, o specjalności opiekuńczo -wychowawczej; edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej, o specjalności rytmika w edukacji dziecka oraz studia magisterskie o specjalności edukacja i terapia muzyczna w pedagogice specjalnej na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest w trakcie studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki. Jej przygoda z muzyką rozpoczęła się wiele lat temu i od tamtej pory rozwija się nieprzerwanie, łącząc w sobie zarówno praktykę, jak i teorię muzyczną - muzyka to podróż bez końca, pełna emocji, inspiracji i odkryć, która prowadzi nas przez nieznane krainy dźwięków. W swojej pracy dydaktycznej skupia się na indywidualnym podejściu do każdego ucznia, starając się rozbudzić w nich miłość do muzyki i chęć do rozwijania swoich talentów. „Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni”(Maria Montessori).
mgr Natalia Mrowiec - oligofrenopedagog, terapeuta
Ukończyłam studia na kierunku pedagogika specjalna
o specjalności edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną oraz studia na kierunku pedagogika o specjalności terapia i diagnoza pedagogiczna. Od najmłodszych lat uczęszczałam w licznych wolontariatach gdzie rozwijałam swoją pasję. Przed rozpoczęciem pracy
w szkole swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam
w przedszkolu specjalnym oraz integracyjnym. W wolnych chwilach lubię spędzać czas w gronie swoich najbliższych oraz spacerować ze swoim psem. Motto: „Im kto jest lepszym człowiekiem, lepiej do pracy przygotowanym, im ma większą dla drugich życzliwość, głębszą o nich troskę i poczucie odpowiedzialności za swoją pracę, tym większy zostawi ślad w duszach dzieci”- Maria Grzegorzewska.
mgr Filip Jarosz - nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor gimnastyki korekcyjnej, rewalidant
Ukończył studia I stopnia na Uniwersytecie Rzeszowskim uzyskując tytuł licencjata ze specjalizacją gimnastyka korekcyjna, uzyskałem kwalifikacje trenera personalnego oraz instruktora sportu. Ukończył studia II stopnia na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku uzyskując tytuł magistra wychowania fizycznego oraz tytuł trenera piłki ręcznej. Całe życie związane jest ze sportem, głownie z piłką ręczną, nieprzerwanie jestem czynnym zawodnikiem. Obecnie reprezentuje klub „Viret CMC Zawiercie”.
mgr inż. Bożena Szorek – nauczyciel matematyki, fizyki, oligofrenopedagog.
Absolwentka Politechniki Śląskiej w Katowicach na Wydziale Metalurgii i Inżynierii Materiałowej. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Matematyka. Pracowała kilkanaście lat w szkole podstawowej i gimnazjum. Posiada wieloletnie doświadczenie z uczniami niepełnosprawnymi. Jestem nauczycielem kontraktowym. Praca z dziećmi sprawia jej dużo radości. W wolnej chwili dużo czyta, podróżuje. Motto : Liczy się nie to, co masz, ale co robisz z tym, co masz. [Autor nieznany]
mgr Katarzyna Gonera - logopeda
Absolwentka studiów I stopnia na kierunku logopedia współprowadzonych przez Katedrę Logopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydział Lekarski Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwentka studiów II stopnia na kierunku logopedia prowadzonych przez Uniwersytet Łódzki. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz Edukacja wczesnoszkolna
i przedszkolna. Posiada certyfikat terapeuty ręki. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w przedszkolach integracyjnych, żłobku, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz poradni logopedycznej szpitala wojewódzkiego. Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach.
mgr Julianna Kolonko - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta ręki
Absolwentka Małopolskiej Uczelni Państwowej na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Posiada certyfikat terapeuty ręki. Praca z dziećmi dostarcza jej wiele radości, dlatego ciągle chce się rozwijać i poszerzać swoją wiedzę oraz kwalifikacje zawodowe. Prywatnie mól książkowy, miłośniczka muzyki oraz jazdy na rowerze.
mgr Sylwia Fronc - nauczyciel, tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta
Absolwentka studiów licencjackich Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach na kierunku Fizjoterapia. Absolwentka studiów magisterskich Wyższej Szkoły Hamanitas w Sosnowcu na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie: Surdopepadogiki, Tyflopedagogiki, Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz Oligofrenopedagogika- edukacja rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe: Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherbone, Aktywne formy rehabilitacji chorych z dysfunkcjami narządu ruchu i zmysłów, Metody biomechaniczne diagnostyki czynności i stabilności narządu ruchu w procesie treningu leczniczego, Metody fizykoterapeutyczne w terapii powięziowej i innych odruchowych zmianach tkankowych, Masażu Shantala. Jest nauczycielem kontraktowym. Cały czas doskonali swój warsztat pracy. W życiu prywatnym szczęśliwa żona i mama.
mgr Agnieszka Rogala - pomoc nauczyciela
Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną TWP w Katowicach na kierunku Pedagogika, Specjalność: Edukacja Zdrowotna z Rehabilitacją. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi z niepełnosprawnością ruchową, autyzmem, depresją oraz zaburzeniami psychicznymi. Ukończyła szkolenia z zakresu komunikacji, stymulacji i aktywizacji osób z autyzmem o różnym poziomie intelektualnym z zastosowaniem metody TEACCH oraz z oceny globalnej ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Prywatnie miłośniczka zwierząt, żona, matka dwójki dzieci. Motto: ,Istnieją tylko dwa sposoby na życie- żyć tak, jakby nic nie było cudem, lub tak jakby cudem było wszystko.” Albert Einstein
mgr Katarzyna Franczak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, rewalidant
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego - Wydziału Pedagogiki
i Psychologii w Katowicach na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Edukacji elementarnej - wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Pedagogikę specjalną - Edukacja, terapia
i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyła kurs - terapia ręki I i II stopnia z elementami grafomotoryki. Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach. Praca z dziećmi daje jej ogromną radość i satysfakcję. Motto „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” - Janusz Korczak.
mgr Magdalena Zalot – nauczyciel świetlicy
Ukończyła studia magisterskie na kierunku Resocjalizacja z profilaktyką społeczną oraz podyplomowo Logopedię. Od wielu lat swoje doświadczenie zdobywała pracując w placówkach opiekuńczo - terapeutycznych. Swoją wiedzę wzbogacała uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach z zakresu pedagogiczno-terapeutycznych. Większość wolnego czasu spędza podróżując motocyklem.
mgr Izabela Fuchs - psycholog, trener umiejętności społecznych, oligofrenopedagog
Absolwentka kierunku Psychologia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dzieci i młodzieży (TUS). Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki oraz socjoterapii. Posiada wiedzę oraz kwalifikacje do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Brała udział w szkoleniach dotyczących AAC (komunikacji alternatywnej). Stale rozwija swój warsztat pracy, biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach, skupiających się na wsparciu uczniów w sferze emocjonalno - społecznej. Aktualnie pogłębia wiedzę w zakresie Psychoterapii poznawczo - behawioralnej dzieci i młodzieży. W pracy najważniejsze jest dla niej budowanie życzliwych, opartych na zaufaniu i wspierających relacji z dziećmi i młodzieżą. Prywatnie interesuje się rysunkiem, grami komputerowymi oraz literaturą fantastyczną.
mgr Karolina Ejdys - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, rewalidant
Absolwentka Pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim.
W dzieciach ceni sobie ich pozytywną energie, nieustająca ciekawość świata oraz zaskakująca pomysłowość. Dzieci są wielkimi indywidualnościami, dzięki czemu praca z nimi nigdy nie stanie się nudna i monotonna, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania. Prywatnie miłośniczka książek Nicholasa Sparksa, kuchni włoskiej oraz fanka piłki nożnej, reprezentacji Polski. Ulubionym miejscem do wyciszenia się i naładowania baterii jest dla niej szlak górski, zaś energie i pozytywne myślenie daje jej taniec i jazda na rolkach. Motto: „Odważny, to nie ten kto się nie boi, ale ten który wie, że istnieją rzeczy ważniejsze niż strach.”